tisdag 22 februari 2011

Mandelkvarn och visdoms tänder!


Idag kilade jag iväg till käk-kirurgin i tron om en för undersökning på en utav mina visdoms tänder. Men läkaren bestämde sig för att jobba effektivt så han drog ut en på en gång. Bara sådär! 
Jag brukar gärna vilja vara lite förberedd på såna här saker så jag blev väldigt chockad!
Efteråt gick jag ner på stan och tröst-shoppande lite trots att halva ansiktet hängde och allt dregel! Jag var nog fortfarande väldigt chockad ! :)
Jag hittade iallafall en mandelkvarn och jag har ju velat testa på att göra dom berömda macarons. Dock brukar jag mixa nötter i mixern men då blir det alltid några hela nötter kvar så jag kunde inte låta bli att köpa den!
Tyvärr har läkaren avrått mig från att anstränga mig på en vecka, får se hur det blir med den saken. Förhoppningsvis får ni se macarons snart :)
Läkaren sa också att bästa medecinen mot onda stygn i munnen är soffa+massa film och glass. Låter som en jättebra medicin tycker jag :D

2 kommentarer:

  1. oj då! Hoppas det går bra, medicinen lät bra :-) En sån där mandelkvarn behöver jag en ny, min maler inte riktigt smått längre..

    SvaraRadera
  2. Ojdå, stackars dig. Gillar oxå medicinen :) Krya på dig

    SvaraRadera