måndag 18 juli 2011

Bildbomb på Elsa Andersons Konditori!


Mamma, Pappa och jag åkte en liten tripp till det berömda Elsa Andersons Konditori igår.
Det var precis som jag förväntat mig, riktigt charmigt! :)
Jag rekomenderar detta till alla som skulle uppskatta när det är lite mer gammaldags framför det moderna.
Tyvärr spökade mina kamera inställningar litegrann så kvaliten på bilderna är inte dom bästa :( Men jag tänkte visa er ändå, så ni får ha lite överséende.




Jag valde Katarinatårtan, mörk choklad botten och jordgubbs mousse, himla gott!


Mamma valde deras kända Tangotårta, det är krossad annanas i.
Mandelringen till vänster, jag fick smaka en bit. Jag ångrade verkligen att jag inte också tog en sådan :)
I ringen var det vaniljkräm, underbart god kombination!


Pappa valde blåbärstårtan, supergod kommenterade han!


Här ute satt vi, tyckte det påminde lite om Pippi huset :)


Ett av väldigt många rum man kunde sitta och avnjuta en kopp kaffe och en god kaka!


Riktigt charmigt!




Jag föll pladask för detta ställe, det var inte bara det urgulliga cafét utan helheten. Allt runt omkring var också sådär charmigt och gammalt :)
Underbart!

2 kommentarer:

  1. Mina kusiner bor där uppe så det hör till att vi fikar där minst en gång varje gång vi hälsar på :D tangotårtan och mandelringarna är klara favoriter! även en som de har med massor bär *mums* , blev sugen på tripp upp dit nu ju.. men jag håller med, det är så värt ett besök! :D

    SvaraRadera