onsdag 31 augusti 2011

Bilen Miss Nellie



Denna tårta gjorde jag i somras till en tjej som ville överraska hennes pappa på 50 års dagen. 
Jag tycker det är så himla kul med överrasknings tårtor!
Bilen, Miss Nellie är hans ögonsten så det var ett självklart alternativ. Jag fick massor av bilder så jag kunde göra den så lika det bara gick. Herregud vilken utmaning!
Jag kände att det skulle passa med en väldigt stilren "bakgrund".
Jag har även fått lite förfrågningar om vad för fyllningar jag gör i alla tårtor,  anledningen till varför jag inte skriver det är enkel, det är nästan alltid samma sak.. En massa hallon i :)  Och vaniljgrädde såklart! Det blir väldigt syrligt och gott! 

9 kommentarer:

  1. Ha, så rolig!
    Då gör hu så super duper fina saker i marsipan!;)

    SvaraRadera
  2. Jättefin tårta! Vilka detaljer på bilen!!!
    Snygg:)

    SvaraRadera
  3. Tack så jättemycket Sabina för dina fina kommentarer om mina tårtor!

    Din biltårta är superfin! Gillar när det är stilrent och "lugnt", det får inte vara för mycket plotter!

    SvaraRadera
  4. Wow vilken tåååårta.grymt snygg

    SvaraRadera
  5. Oj vilken fin bil! Måste ha tagit lång tid! Och vad glad han måste ha blivit när han fick överraskningstårtan.

    SvaraRadera
  6. Vad duktig du är! vilken fin tårta & bilen är jättefin!

    SvaraRadera
  7. GUD så duktig du E!


    Var gärna med och tävla om en Decomax, en super hjälpreda då du skall dekorera och spritsa dina bakverk:

    http://maddesmumms.blogg.se/2011/september/vinn-en-decomax-dekorationssprits.html

    SvaraRadera
  8. Tusen tack än en gång Sabina! Ja, tumstocken blev nästan läskigt verklig, när man såg den på lite håll så kunde man knappt säga om den var riktig eller ej.

    SvaraRadera